ЗДО №1, ЗДО №1 "Пролісок" м. Хмільника, Хмільник
Вінницька область, Хмільницький район

Поговоримо з дітьми

Чим зайняти дитину у сховищі, як розважити дітей в укритті

Сьогодні ми поговоримо про те, чим зайняти дитину у сховищі, як розважити дітей в укритті.

Нажаль, настав такий період, коли ми змушені по декілька разів на день бігати в укриття. В деяких містах люди проводять там багато часу і залишаються ночувати. У сховищах перебувають дорослі і діти. І основна задача батьків в цей важкий період – заспокоювати та відволікати від жахіття дітей.

Коли лунає сирена, люди беруть з собою тільки найнеобхідніше, і не завжди є можливість прихопити ігри, іграшки та книги. Тому, пропоную детальніше зупинитися на тому, як розважити дітей в укритті.

Чим зайняти дитину у сховищі? Можна пограти у словесні ігри

Гра «Трилітрова банка»

Це словесна гра для компанії. В ній можуть приймати участь, як діти, так і дорослі.
За допомогою алфавіту вибирається літера: один гравець мовчки в голові перебирає літери алфавіту, а інший його зупиняє. На якій літері зупинив, з тієї починається гра.

Всі учасники по черзі називають слова на цю літеру, що позначають предмети, які можна покласти у трилітрову банку. Хто не сказав – вибуває з гри.

Наприклад, обрано букву «М». Варіанти слів: молоко, масло, морозиво, мастихін, м’ячик, мак, морква, маска тощо.

Гра «Запитання»

Один гравець ставить запитання – другий має відповісти на нього теж запитанням. Гра триває до того часу, поки хтось не зможе поставити наступне питання. Наприклад: Ти сьогодні робив зарядку? – А чому ти цікавишся? – Хіба це секретна інформація? Тощо.

Гра «П’ять слів»

Обираємо 5 абсолютно не пов’язаних між собою слів. Використовуючи їх, кожен учасник має скласти невелику розповідь.

Гра «Слова»

Дорослий називає будь-яке слово, наступний гравець повинен придумати інше слово, що починається на останню букву першого. Наприклад: ніж – жук – ковбаса – ананас – слон.

 

Гра «Міста»

Дорослий називає будь-яке місто, наступний гравець повинен придумати інше місто, що починається на останню букву першого. Наприклад: Київ – Валенсія – Ялта – Абу-Дабі.

Гра «Паровозики»

Дорослий говорить будь-яке слово, наприклад, пес. Перший гравець повторює його та додає наступне – пес прокинувся. Далі кожен наступний учасник по черзі додає своє слово, повторюючи попередні. В результаті має вийти ціла розповідь.

Гра «Дзеркало»

Учасники мають загадувати один одному слова в їх «дзеркальному» відображенні. Наприклад: «літс» – стіл, «адов» – вода, «околом»- молоко і т. д.

Гра «Так – ні»

Потрібно вибрати ведучого. Він загадує якесь слово. Гравці мають ставити будь-які запитання, на які можна дати відповідь «так» або «ні», щоб відгадати це слово. Хто перший відгадав слово, той стає ведучим.

Гра «Багато слів»

Обираємо велике слово. З його букв кожен гравець на своєму аркуші має скласти та записати багато коротких слів, або скласти та запам’ятати. Наприклад, гідроелектростанція: дрон, станція, трос, роса, танк, стан, танок, корона, нація і т. п. Перемагає той, хто більше складе слів.

Гра «Крокодил»

У «Крокодил» можна грати як удвох, так і великою компанією. Суть гри – відгадати загадане слово, яке показує інший учасник за допомогою мови тіла.

Для початку потрібно визначити, хто перший буде загадувати і показувати слово. Один гравець загадує якесь слово іншому, щоб решта учасників його не чула. Він повинен пояснити його жестами, не розмовляючи та не видаючи жодних звуків. Решта намагаються його відгадати. Перемагає той учасник, який називає правильний варіант.

Гра «Я загадав»

Потрібно вибрати ведучого. Він має розповісти про загадане слово, не називаючи його. Наприклад: «Блакитне, чисте, прозоре, безхмарне» (небо), «Легкий, круглий, гумовий» (м’яч).

Гра «Рима»

Називаємо чотири випадкові слова, на які шукаємо риму, та вигадуємо коротенькі вірші.

Гра «Складаємо казку»

Кожен учасник має сказати по реченню, щоб скласти казку.

 

Гра «Асоціації»

Один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію на це слово, тобто – перше, що спадає на думку, коли чуєш слово.

Гра «Малюємо картину»

Називаємо слово. Кожен учасник по порядку розповідає, яку картину він бачить, коли вимовляє це слово. Наприклад, ліс. Для одного гравця слово «ліс» означає: велику кількість дерев, де живуть хижі тварини, для іншого – це місце, в якому гуляє сім’я, для третього – це сонячна галявина, на якій ростуть гриби та ягоди.

Гра «Синоніми»

Називаємо слова, та шукаємо до них синоніми.

Гра «Антоніми»

Називаємо слова й шукаємо до них антоніми.

Як ще можна розважити дітей в укритті?

  1. Слухати аудіо казки.
  2. Проходити онлайн-уроки.
  3. Розповідати один одному відомі казки та придумувати свої.
  4. Дивитись мультфільми на телефоні.
  5. Переглядати фотографії на смартфоні.
  6. Грати розвиваючі онлайн-ігри.
  7. Співати гуртом.
  8. Слухати музику.
  9. Придумувати різноманітні кричалки.

Безпека на дорозі: корисні мультики і ігри, які вчать дітей ПДР


 


Безпека на дорозі: корисні мультики і ігри, які вчать дітей ПДР


 

Photo: Freepik

 

Діти залишаються дітьми за будь-яких обставин. А літо залишається улюбленою порою року для ігор надворі. Свіже повітря, активність і виплеск енергії – батькам не лишається іншого вибору, як випускати дітей на вулицю або йти з ними гуляти.

Щоправда, завжди і всюди потрібно пам’ятати про безпеку на дорозі та правила дорожнього руху. Як це не дивно, та найліпшим правилом поведінки дітей на дорозі є особистий приклад батьків. Діти змалечку копіюють поведінку дорослих, і те, що роблять батьки, відкладається найсильніше.

"Діти в місті" зібрали для вас мультфільми та ігри, з якими діти легко і невимушено вчитимуть ПДР.

 

Гра "Машина та бордюр"

 

Маленькі діти ще не вміють приймати самостійні рішення, і більше орієнтуються на слова та вигуки батьків. Гра "Машина та бордюр" розрахована на ті частини міста, де немає тротуарів – наприклад, у деяких дворах.

Правила дуже прості – дитина йде попереду вас впродовж дороги, і коли ви вигукуєте: "Машина!", дитина має швидко заскочити на найближчий бордюр і зупинитись, допоки машина не проїде повз.

Мета гри – довести до автоматизму принцип, як чуєш машину – застрибуй на бордюр або сходь на узбіччя.

 

Мультик "Зелене світло, червоне світло"

 

Весела і проста пісенька про пішохідні світлофори. Спочатку дітям пояснюють, що зелене світло – можна йти, а червоне – стій. А потім мультик грається з маленькими глядачами, де на зелений колір екрана потрібно танцювати і рухатися, а на червоний треба завмерти.

 

Video: Super Simple Songs - Kids Songs

 

Гра "Світлофор"

 

У ведучого в руках три картки: зеленого, жовтого та червоного кольору. Ведучий показує зелене світло, діти рухаються, бігають, танцюють. Коли ведучий показує жовте світло, всі уповільнюються і плескають в долоні. А коли червоний – завмирають. Хто ворухнувся – вибуває з гри.

Ця гра розвиває увагу та допомагає запам’ятати кольори світлофора.

 

Мультик "Як правильно переходити дорогу"

 

Панди та тигрятка заспівають малечі про те, що дорогу потрібно переходити лише по пішохідному переходу, що потрібно подивитися ліворуч та праворуч і про те, що не можна гратися чи балуватися, коли переходиш дорогу.

 

Video: Moonbug Kids - Kids Learning Videos

 

Ще одна гра про світлофор

 

Малюємо на землі дві паралельні лінії – це дорога. Далі ведучий-світлофор стає спиною до гравців, і називає колір. Якщо названий колір є на одежі, гравець спокійно переходить через дорогу. Як ні – то тікає, а світлофор має спіймати порушника.

Для того, щоб діти вивчили саме головні кольори світлофора, перед початком гри беремо кілька папірців, малюємо на них зелені, жовті та червоні кружечки, згортаємо, перемішуємо та роздаємо дітям. Ті, кому попалося зелене світло – переходять дорогу. Гравцям з червоним та жовтим перехід заборонено, а Світлофор має їх спіймати.

 

Азбука безпеки на дорозі від Тітоньки Сови

 

Чудова серія пізнавальних мультфільмів. Тітонька Сова разом із помічниками розповідає про правила безпеки на дорозі. Яскравий і барвистий мультик не дає дитині сумувати і докладно описує головні правила поведінки на дорозі.

 

Video: Тетушка Сова

 

Поведінка в громадському транспорті

 

Мультик показує дітей, які бешкетують на зупинках, лузають насіння в транспорті та загалом погано поводяться. А потім зображає, до чого призводить така поведінка. Хороший приклад того, як поводитися не треба.

 

Video: Пізнавальне дітям

 

Мультик про поручні, паски безпеки та вікна в транспорті

 

Рожеве лисенятко з друзями навчатимуть вашу дитину, що потрібно триматися за поручні, завжди пристібатися пасками безпеки та не висовуватися з вікна.

 

Video: Pinkfong Baby Shark - Kids' Songs & Stories

 

Казки Ю. Каспарова "Безпека на дорозі"

 

Навіть звірі в лісі також користуються правилами дорожнього руху. Це цікава і корисна збірка невеличких повчальних історій про те, як правильно поводитися на дорозі.

Увімкніть відео або просто переказуйте ці казки перед сном, і ваша дитина змалечку пам’ятатиме про світлофори, зебри та поведінку на дорозі.

 

Video: Маленька хатинка - казки українською

 

Читайте також: Перелік основних правил дорожнього руху для дітей

 

 

Додай уваги на дорозі!

 

«Додай уваги на дорозі!» - цілий серіал для дітей, покликаний підвищити їхню безпеку на дорогах. У грайливій формі малюкам розповідатимуть про базові правила дорожнього руху.

 

Подивитися серіал можна за посиланням.

 

Важливість дорожних знаків

 

Ще один надзвичайно корисний мультик про дорожні знаки, який продемонструє, що може трапитися у великих містах, якщо раптом зникне світлофор та його помічники.

 

Video: Телеканал ПЛЮСПЛЮС

"Пізнаємо літери через казку й ліплення"

Базовий компонент передбачає ознайомлення дітей з літерами. Ця робота покладається не тільки на педагогів дошкільних закладів, а і на батьків. Як же це зробити, щоб дітям було і цікаво і зрозуміло? Збагатити роботу такого спрямування й підвищити її ефективність можна, поєднавши ознайомлення з літера­ми через казку й закріплення їх графічного зображення в ліпленні.

Рецепт солоного тіста

1. Змішайте 2 склянки борошна, 1/2 склянки крох­малю, 1/2 склянки солі, 1 ложку лимонної кисло­ти, 2 ложки олії, 2 склянки води.

2. Цю масу підігрівайте на слабкому вогні протягом 5-7 хв, постійно помішуючи.

3. Коли речовина трохи охолоне, добре вимісіть її.

4. Розділіть масу на порції, додайте барвник (хар­човий барвник або гуаш).

Народна мудрість говорить: почуєш — забудеш, побачиш — запам'ятаєш, зробиш сам — тільки тоді зрозумієш. Ці слова доволі точно описують процес вивчення літер дітьми з різними вадами мовлення. Тож мовленнєві заняття з ними не можуть обійтися без власне "виготовлення" літер — з мотузочок або кубиків, деталей конструктора або солоного тіста. Цей прийом ефективний також і в роботі з дітьми без мовленнєвих проблем.

Відомо, що мовні центри людини формуються під впливом імпульсів, які надходять від нервових закінчень пальців рук. Тому розвиток дрібної моторики дитини забезпечує і розвиток її мовлення. Провідною діяльністю для розвитку дрібної моторики є ліплення, адже передбачає роботу різних м'язів рук, потребує сили, точності, ритмічності, плавності рухів. Крім того, ліплення стимулює активність як лівої, так і правої півкуль головного мозку, що сприяє формуванню образного мислення, фантазії, креативності. Тому ефективним прийомом ознайомлення дітей з літерами є їх ліплення із солоного тіста.

У дошкільнят переважає наочно-образне мислення, тому конкретний образ літери, виготовлений власноруч і підкріплений позитивними емоціями, запам'ятовується краще. Позитивну атмосферу освітнього процесу допоможе створити казка. Яскраві образи, цікавий сюжет, чарівні перетворення, пригоди, римовані вислови персонажів та очікування дива сприяють запам'ятовуванню літер. У процесі ознайомлення з літерами через казку розширюється словниковий запас дітей, розвивається зв'язне мовлення, творча уява, фантазія, емоційний інтелект.

Тому таким ефективним у роботі виявилося поєднання казкового сюжету та прийомів ліплення літер з тіста. Кожне заняття з циклу ознайомлення малят з літерами завершується оповідкою про пригоди солоних Тістиків (стовпчиків-заготовок для виготовлення літер). Діти нетерпляче чекають моменту, коли в їхніх руках кольоровий шматочок тіста перетвориться на будь-який предмет або персонажа, і, врешті-решт, літеру.

КАЗКИ ПРО СОЛОНИХ ТІСТИКІВ

Жили-були у Солоній країні веселі Тістики. Всі — стрункі та рівненькі, хтось високий, хтось низенький, хтось білявий, хтось чорненький, дуже жваві та кмітливі. А коли підросли, дідусь Тісто зібрав їх усіх та сказав: "Мандруйте світом, придивляйся та прислухайся до всього, що навколо, набирайтеся розуму та вчіть літери".

ЛІТЕРА «А» 

Пішли Тістики у далекі краї. Йшли вони лісом, полем, широкою дорогою, аж раптом налетів страшний буревій. Розгойдує вітер Тістиків, нахиляє аж до землі, ось-ось зламає. Обій-нялись вони по двоє міцно, немов склеїлись, та все ж кричать з переляку — "А-а-а" — як немовлята. "А-а-а! Ніжки роз'їжджаються, рятуйте!"

Треба Тістикам допомогти — скріпити ці дружні пари посередині. Утвориться літера "А", що кричить мов немовля.

Діти ліплять, перетворюючи Тістиків на літери.Фото без опису

Літера "О" 

Мандрували Тістики різними шляхами та потрапили у казку, а назустріч їм — Колобок. Зупинився та й каже: "Нумо хлопці змагатися, хто швидше до лісу дістанеться!". Тістики зігнулися, перетворилися на кругленькі бублики та й покотилися, аж пилюка знялася.

— О-о-о! — кричать дзвінко! Весело котитись з гірки!

Діти ліплять букву "О", схожу на бублик чи колесо.