Практична робота з дітьми. Практичний психолог Піх О.О.
20 березня - Міжнародний день щастя :)
Дитяче щастя
Не знаю чи мені удасться
Вам розказати, що є щастя.
Для мене щастя - коли знаю,
Що всі веселі і здорові.
І коли з мамою гортаю
Надвечір книги кольорові.
Є щастя в тому, що Я Є -
Що Я люблю ЖИТТЯ своє.
І що уся моя родина -
В біді і в радості єдина!
До Міжнародного дня щастя практичним психологом ЗДО №1 Піх О.О. у старших, середніх та молодших вікових групах були проведені заняття "Що таке щастя? Обдаруй щастям іншого" (мета: формувати уявлення дітей про щастя; вчити передбачати емоційний стан від виконання дій, адекватно оцінювати свої вчинки; виховувати почуття любові та поваги до себе та оточуючих).
17 лютого - День спонтанного прояву доброти
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку.
Доброта з роками не старіє,
Добре серце кожного зігріє
До Дня спонтанного прояву доброти практичним психологом ЗДО №1 Піх О.О. у середніх, молодших та І молодших вікових групах були проведені заняття "Добро починається з тебе" (мета: поглибити знання дітей про такі моральні категорії як доброта, вдячність; формувати морально-етичні уявлення, позитивну поведінку; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями; вчити правильно виражати свої почуття; систематизувати уявлення дітей про добро, добрі вчинки).
13 листапада - Всесвітній день доброти
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лиш в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від звіра.
Хай оживає істина проста:
Людина починається з добра.
Доброта — єдиний одяг, який не зношується. (Генрі Девід Торо)
Доброта – це те, що може побачити сліпий і почути глухий. (Марк Твен)
Скільки в людині доброти – стільки в ній і життя. (Емерсон У.)
До Всесвітнього дня доброти практичним психологом ЗДО №1 Піх О.О. у середніх та старших вікових групах були проведені заняття "Чарівні слова зігрівають наші серця" (мета: виховувати дружелюбність, доброту, тактовність, бажання допомагати один одному,вчити культури спілкування (вітатися, прощатися, просити пробачення , розрізняти гарні та погані вчинки, говорити компліменти, розвивати уміння називати та показувати за допомогою міміки різний настрій, що допоможе у спілкуванні з однолітками та старшими).
Дитина і незнайомець
Як дитині дошкільного віку пояснити правила поведінки з незнайомими людьми?
Поради психолога для батьків
- Якщо з підлітками достатньо поговорити, у доброзичливій формі, про заходи безпеки, то з молодшими дітьми буде добре «програти» ті чи інші ситуації: «Як ти вчиниш, якщо загубився, а якщо до тебе підійшов незнайомий дорослий і просить про допомогу?!»
- Вивчіть із дитиною номери поліції й хоча б двох найближчих родичів. В епоху мобільних телефонів діти часто не знають жодного номера, крім власного.
- Поясніть дитині, що вона має робити в разі, якщо з ним починає розмову сторонній дорослий, і поясніть, що за жодних обставин дитина не погоджується цьому дорослому допомогти (показати де зупинка, донести сумку або кошеня). Розкажіть, що дорослі люди в останню чергу звертаються по допомогу до дітей!
- Розкажіть дитині про те, що підходити до машини, з якої її кличе сторонній дорослий, небезпечно, навіть, якщо до нього звертаються на ім'я!
- Обов’язково проінструктуйте дитину, як вона має поводитися в критичних ситуаціях. Особливо важливо, у літній період, проінструктувати дитину щодо заходів безпеки у водоймах! Як показує практика, діти, попри батьківські заборони, бігають до річок і озер, тому інструкції мають бути чіткими й докладними!
- Поясніть дитині, що хтось із рідних обов’язково має знати, куди збирається йти сама дитина!
- Було б чудово навчити дитину елементарних навичок самооборони. Зараз досить багато секцій навчають цього дітей.
- Поговоріть про правила поведінки в інтернеті. Поясніть, що за жодних умов дитина не повинна зустрічатися з дорослим, з яким познайомилася в інтернеті. Так само поясніть, що фотографії людини можуть не відповідати дійсності! Формуйте довірчі стосунки з дитиною. Попередьте, що вона обов’язково має вам сказати, якщо стороння людина призначає зустріч, використовуючи одну із соцмереж. Дівчаткам важливо пояснити, що виставляти фото в купальниках або досить відвертому одязі в мережу не варто!
- Якщо ви вирушаєте в подорож або дитина їде без вас на екскурсію з групою інших дітей, обговоріть, як поводитися в разі, якщо дитина загубилася або відстала від групи.
!Пам’ятайте, якщо дитина буде знати запобіжні заходи і володіти алгоритмом дій у складній ситуації, це допоможе їй не розгубитися й не запанікувати! Не пошкодуйте часу й сил і обговоріть із сином або дочкою запобіжні заходи та правила поведінки в критичних ситуаціях! Говоріть із дитиною доброзичливим тоном, уникайте «наказів». Будьте готові відповісти на всі запитання.
Для ознайомлення дітей з правилами поведінки з незнайомими людьми, практичним психологом були проведені розвивальні заняття у старших групах " З незнайомими людьми - обережний будь завжди" (мета: ознайомити дітей з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість); у середніх та молодших групах - "Різні є звірята й люди, з ними обережним буду"(мета: формувати поняття «свої», «чужі», «знайомі», «незнайомі»,сприяти формуванню обачності у спілкуванні з чужими, вчити дітей правилам поводження з незнайомими людьми (не брати іграшок, гостинів, не погоджуватися на пропозиції прогулятися, покататися тощо).